Freitag, 23. Januar 2009

32. kill the Freak

(Harter Ton. Mahakala. Sehr persönlich angesprochen. Katharsis bei Buckel.)

-->32.1 Wo ich mal sein werde
Jaja, irgendwann auf der absoluten Ebene werde ich Klares Licht sein und meine Buddhanatur verwirklicht haben.
Aber in dieser Wirklichkeit bin ich nun mal was ich bin.
Max hat mich verlassen, weil ich eine behinderte Frau im Rollstuhl bin.
Ich kann Menschen nicht anziehen, weil ich eine behinderte Frau im Rollstuhl bin.
Ich kann nicht nach Irkutsk reisen und dich besuchen, weil ich eine behinderte Frau im Rollstuhl bin.
Ich kann nicht mit Ole reisen und von meinen Lehrern lernen, weil ich eine behinderte Frau im Rollstuhl bin.
Aber ich bin auch wie ich bin aufgrund dieser Identität als behinderte Frau.
Und mit Hilfe des Buddhismus werde ich vielleicht irgendwann lernen, diese Identität zu akzeptiern.

32.2 Relative und Absolute Ebene
Von Anfang an war darum wichtig die Unterscheidung in Absolute und Relative Ebene zu haben.Die Absolute Ebene war weit weg. Buddha war weit weg. Realität ist integrierbar in den Buddhismus.

Das ist inzwischen Standard geworden. Bei dieser Unterscheidunggeht das Anstreben der Absoluten Ebene zu schnell in Vergessenheit. Sie ist im Alltag überhaupt nicht mehr vorhanden, wird zu schnell aufgegeben.
32.3 Wieder in Berlin
Diese Fragen gehörten nach Hamburg. Wie immer schluckte mich der Alltag.

Auch der Austausch mit Boris geht weiter. Mehr oder weniger Belanglosigkeiten. Smalltalk, eigentlich nicht meine Ebene.Aber nur immer wieder das Gefühl, dass Boris eine Gelegenheit sucht um sich einzuhaken. Da war etwas, was er mir unbedingt sagen wollte. Das war mein Gefühl. Er suchte nach dem richtigen Ansatzpunkt.
32.4 Wir kommen der Sache näher
Da ich mich auf dieser Ebene nicht ganz zuhause fühle, versuche ich mein wirkliches Leben etwas zu integrieren. Ich erzähle vom Hamburg Kurs.
Erzähle auch von Oles Daikini-Story die mich so sehr berührt hat.
Boris:
> Prpostartion to Dakini’s wisdom ;-)))
Piri:
> how will it looks like if peter pan does propostration??? :-)
Boris:
> naturally on the fly :-)

Irgendwie habe ich ja immer Peter Pan im Kopf, Denis, wenn ich an Boris denke.
32.5 Der Aufhänger

>Piri:
>next may is coming a famous healer to berlin. he is doctor of
>tibetan medicine. i have to decide if i want to meet him...
>Boris:
> Powerfull indeed. I think it is very lucky occasion for you, I am so glad!
Bingo! Mir war sofort klar, dass ist das Thema nachdem wir gesucht hatten.
>You know how Medicine Buddha heals? In different with Western >medicians, Medicne Buddha does not go after sickness – he dispells >ignorance, which is real karmic cause of all sorts of illness.
>Medicine Buddha does exactly the same as any other Buddha, an dthe goal >is the same – Enleghtenment – but the only difference between them, as I >see it, is that different Buddha-forms use diferent motivations.
>You know – people always approach Buddhas, when they realize there is >suffering, an when they realize they want to put an end to their suffering >and suffering of others.
>Just, the starting point maybe different.
>For instance, we go to learn from Amitabha, when we want to use power >of desire to dispel ingnorance; we go to Chenrezig, when we want to use >love and kindness; and we may got to Medicine Buddha to learn how to >heal people from ignorance, causing frustrating physical conditions, imposed >by illness.
>The ultimate result of any Buddha-activity is always dispelling agnorance >and development of enlightnend qualities of the mind, and all Buddhas >ultimately lead sentient beeings of Enlightenement.
>I think, that Medicine Buddha is Enlightened answer to needs od ill people.
>Medicine Buddha is the manifestation of Buddha Sakayumi; Buddha >Sakayumi took his form to answer the questions of many of his students, >how to help ill people.
>As I understand it – Medicine Buddha speciality is TO HELP ILL PEOPLE >GET ENLIGHTENED.
>And if you really want to use your situation or the benefit of others, as I >think you do – I think it is good idea to work with its causes, rather than >consequences; and who may help you in that more than Medicine Buddha? >Who can teach you that better than Medicine Buddha?
>Answering your question – I think, you will have more clarity, more >wisdom, more compassion and that will make you much more helpful for >others, than beore.
>I do not know if your physical illness cuold be healed – I wish it with all >my heart! But even if not, I wish that it will have less power to cause the >suffering in your life.
32.6 Eine Frage der Identität

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Aus Boris I

Piri:
>WILL I LOSE MY IDENTITY...
>WILL I FORGET MY EXPERIENCES WHICH HELP ME TO HELP >OTHERS???
>MAYBE IT WILL JUST STRENGTHEN MY IGNORANCE...
Boris:
>Aha, aha ... are you saying, than in order to help addicted people, one >also has to be a junkie too?
Sehr geschickter Schachzug, Denis. Zum ersten Mal gucke ich da durch über meinen Tellerrand hinaus.
>In my opinion – you can be helpful, only when your body is free from >drugs, and mind is free from obscurations. And probably the best way to >do that is to get rid of addiction for yourself, and then share your >experiences with others.
>Are you saying that wheelchair is your real “IDENTITY”?
>Sorry – I really doubt if you can inspire anyone wih this sort of yidam ... >rather opposite. Does not seem to me very helpful indentification – neither >for you or for others.
Stimmt ja schon irgendwie, Denis. Das hat mir ja auch nicht viel weiter geholfen.
Und wenn es mir nicht hilft, warum soll es dann anderen helfen?

>Look – we all imperfect in diferent ways. And we tend to identify with our >imperfections and obscurations, and that’s what EGO is.
>That’s what most people mean by “IDENTITY”.
>The hole point of Diamond Way practice is to destroy this fake identity, >by repalcing it with identification to best qualities of our mind, which have >nothing to do with our physical appearance.
>For instance, when I identify myself as Red Dakini – does that mean that >I loose my male “IDENTITY”?
>Well, damn – that’s the whole point! Get rid of what binds us in our mind, >speech and body and vizualize ourselves as purest Buddha-form.
>Now – I am sorry for being politicially incorrect – do you think that Green >Tara in the wheelchair would be more convincing an attractive for >“wheelies” than Green Tara in her traditional form?

Darstellung des Erleuchteten Geistes. Es geht nicht um politische Korrektheit. Dieselbe Erkenntnis wie meine Abtreibungsfrage bei Ole in Hamburg.Und eine darstellung als Freak ist nicht geeignet, um Vollkommenheit prinzipiell darzustellen Vergleiche Poster aus Heidelberg. Mona Lisa. Nobody ist perfect. Menschliche Darstellung ist unperfekt. Darstellung von dem Prinzip Vollkommenheit ist eine andere Ebene.
>Do you think that it would better for handicapped people to visualize >Chakrasamvara in the crutches? Or Buddha Sakyamuni with hunchback?
Wendepunkt. Katharsis. Alles kommt hoch. Ganz nahe an mir dran. Und doch nur ein Nebensatz.Ganz unbedeutend für ihn. Manchmal erreicht man mit Nebensätzen die große Inspiration, Denis. Ganz ungeplant. Ohne strategisches Kalkül. Ob er jemals erfahren wird, was da mit mir passiert ist? Buckel ist mein wunder Punkt. Habe ich ja selber . Erinnert mich an die Freak-Schock wenn die Leute mich ansehen. Die Vorstellung das Buddha mit dem selben Blick angeschaut würde. Das ist ja nicht das Wesentliche was einem als erstes bei Buddha einfallen sollte.

>Do you really think that your “wheelness” is what you really are?
>Fucking NO!
>I would love to hear you saying that your “IDENTITY” is Green Tara, or >Red Dakini – but what you think your “IDENTITY” is looks more like “EGO” >to me.
>Maybe, it is your lesson in this life to get rid of this identity, and see >your mind as absolutely free aof any physical restrictions.
>Only then, I believe you could make a free choice, like that.
>Dakini who decided to reincarnate on the wheelchair (from Ole’sstory).
>I told you many times, Piri, that I don’t perceive you as “wheely” – and >that identity o fyours sounds like complete und utter fake to me.
>Something like special lesbian Green Taras in “yum-yum”, or special gay >Chererzig in “yub-yub”. Just something to satisfy the little ego >attachments.
>And frankly – I think that this fake identity is the ignorance, that maybe >part of your disease. That hurts me to see that you put yourself on the >wheelchair even in your mind.

Und zum Schluss das Fazit
Piri:
>what do you think? ... should i try it?
Boris:
>Of course you should, why not?!
>What bad can come out of it, but only good :-)
Aus Boris II
>Actually, when I mnettioned Medicine Buddha, i meant that Tibetan doctor, to >expalin you why there is big reason to go and see him :-)

>PS. Sorry for harsh tone, if it was harsh :-)
Das war ungewohnt für Boris. Der Job von Mahakala musste wohl sein, um wach zu rütteln. Mahakala schneidet hart am Nerv. Damit es so weh tut,dass es man nicht vergißt.















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copyright * Piri Schmidt





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